Saturday, April 12, 2008

ماتقومش يا مصري ... خليك قاعد




الكاريكاتير دة انا كنت نشرته في تدوينة سابقة .... بس انا شايف ان هو دة افضل وقت لنشر الكريكاتير دة


الكاريكاتير دة كان في البوست السابق بيعبر عن الخازوق الي اخذه الشعب المصري بعد التعديلات الدستورية


اما في البوست ده فبيعبر عن خازوق من نوع مختلف .... افظع واطول :( ـ


الخازوق ده هو رغيف العيش ..... هو الزيت ... هو لحم الحمير ((مع خالص احترامي للحمار))ـ


وعلي فكره ..... كوووووووووووووووووووولنا قاعدين علي الخازوق ده


ولسة الخوازيق جاية كتير

ربنا ينتعنا بالسلامة

12 comments:

Desert cat said...

المشكلة يا ناجى ان المصرى بياخد كل خاذوق وخاذوق ومبيقولش اى
علشان كدا بتوع الخواذيق ساقوا فيها

ناجي العلي 2000 said...

قطة الصحراء
============
صح كلامك .... المصري خلاص اخد علي الخوازيق
:)

ناجي العلي 2000 said...
This comment has been removed by the author.
واحد من البلد دى said...

معنى كده إننا عندنا 80000000 خازوق.....حلو أوى ممكن بقى يبقى فيه فائض فى الخوازيق......ولا برضه حتقوللى (عجز فى الموازنة)..تقبل تحياتى

ناجي العلي 2000 said...

واحد من البلدي
==============

شكرا يا باشا علي مرورك

لا ماتقلقش ... عندنا فئض كبير يمكن نصدر منه للدول العربية والمتخلفة
:)

مواطن مصرى نايم said...

انا عندى استعداد انى اخد توكيل الخوازيق فى مصر
بحيث نصدر اى خازوق الى الخارج
حتى تخلو مصر من خوازيقها ما عدا
(الخازوق الكبير)
طبعا انت فاهم
سلامى ليك

ناجي العلي 2000 said...

مواطن مصري نايم
==============
ده هو ده اهم خازوق لازم نخلص منه ... انت مش قادر علي الخازوق , بتتشطر علي البردعة ؟
:)

كدا وبتاع said...

لالالالالالالا حاسب يا ريس

اينعم الشعب فيه درجة سلبية كبيرة لكن بدأ يفوق ويحصى

عايزين رسمة تفاؤل كدا يا زوما

مش ناقصه احباط اللى يخليك ولا تصوير ووصف للواقع .

والكاريكاتير بالطبع رائع كعادة ريشتك
تحياتي ،،،

ناجي العلي 2000 said...

كده وبتاع
=========
يا باشا واحشني والله .... فينك من زمان

شعب مين دة بس الي بدا يفوق (ويحصى) يا عم الحاج
انت عارف ... انا نفسي تشوف اتوبيس 152 الي انا نزيل من نزلائة
اركب مرة ((لو عرفت)) واسمع الحوارات الي بتدل علي اننا بدأنا نفوق و (نحصي)

:)

تحيات عمك

ahmed sliman said...

أنا مليش تعليق بس علقت علشان بس أقولك إنك مبدع كالعادة يا حزووووم

أحذف الرد اللي فيه الفايروس فكرتني بالنكته .... إحترس خلفك مطبات ;}

ahmed sliman

واحد من البلد دى said...

إنت فيييييييييين يا ابنى

ناجي العلي 2000 said...

احمد سليمان
==========

يا باشا واحشني والله ... فينك وفين تدويناتك الحلوة

واحد من البلدي
==============

الافندي كان ناوي يعتزل التدوين .... شفت الخيبة يا مواطن

:)